Patronen

Patronen
Gratis patroon

Webshop

Webshop
Webshop

Workshops

Workshops
Workshops

De Ripple deken

Toen een van mijn Ripple dekens per toeval als achtergrond diende voor het filmpje van de grote garen test kreeg ik heel veel vragen naar het patroon. Het duurde even, maar hier is dan alle info.



In de afgelopen jaren maakte ik zeker 6 dekens met dit patroon, het haakt zo heerlijk weg als je het patroon eenmaal goed te pakken hebt. En kleur is echt alles met dit patroon. Door steeds andere combinaties te maken heb je steeds weer een andere deken, met maar 1 patroon.
Helemaal mijn stijl: Keep it Simple......ik hou ervan💕

Alle Ripple dekens zijn inmiddels verhuisd naar mijn kinderen. De laatste versie in roze-wit-grijs is voor mijn dochter, dus deze deken verlaat binnenkort ook weer het huis. Inmiddels is dit zelfs haar 3e deken met dit patroon......ze heeft de zelfde home-decoratie tik als haar moeder, dus bij een nieuwe inrichting wil ze natuurlijk ook weer een nieuwe bijpassende deken.


Het patroon is van Lucy van Attic24 op haar blog staat een hele uitgebreide tutorial met foto's. En hier schrijft ze ook nog heel veel extra info over het patroon. Het is dan wel engelstalig, maar door de foto's is het volgens mij voor iedereen toch wel goed te volgen.

TIP: HIER vind je een nederlandse vertaling met toestemming van Lucy

Omdat ook de steek aanduiding in het engels is, heb ik daar wel even een vertaling voor jullie van gemaakt, om je op weg te helpen. De deken bestaat helemaal uit stokjes. Om een test stukje te maken zet je een ketting met 31 losse op en volg je onderstaand patroon. Het patroon bestaat uit 2 x14 +3, op deze manier kun je de deken zo groot maken als je zelf wilt. 


De deken die ik laat zien is 1.80 x 2.10 meter. Er zitten 16 bollen Stylecraft Special DK in en ik gebruikte de volgende kleuren:


Ik hoop dat dit blog je zal inspireren om ook zo'n geweldige deken te maken.


Voor verdere uitleg van dit patroon verwijs ik je naar het blog: Attic24
En bij deze dank aan Lucy voor het geweldige patroon.


4 opmerkingen

  1. Ik ben ook gek op dat patroon! Charlotte van de blog Charami vertaalde het met toestemming van Lucy naar het Nederlands. Misschien handig voor je lezers die niet zo goed in Engels zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heb je mooie kleuren gebruikt. Hij ziet er gewoon zacht uit op de foto. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Beautiful ripple blanket! It's a pity I am unable to understand your language!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja mijn engels op papier is een drama om het in het nl te schrijven en vertaal programma klopt ook niet helemaal ��

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk als je een reatie achterlaat! Ik hoor graag van je....